Jeg tilbyder hjælp til angst, depression, stress, traumer, personlighedsforstyrrelser, dårligt selvværd, jalousi, perfektionisme, familie- og parforholdsproblemer, selvudvikling med mere.

Jeg anvender primært metoden ACT (Acceptance and Commitment Therapy), som hører under den tredje generation inden for kognitiv adfærdsterapi. ACT er en videnskabelig evidensbaseret behandlingsmetode.

.• Navnet  “Acceptance and Commitment Therapy” fortæller et vigtigt budskab: Acceptér det, der er uden for din personlige kontrol og forpligt dig på handlinger, som forbedrer dit liv. 

 • ACT er en meget aktiv form for terapi. Det er ikke bare at tale om dine problemer og følelser. Bestræbelsen er at arbejde sammen som et team, at hjælpe dig til at blive den person, du gerne vil være og at opbygge det liv, du gerne vil leve. Der arbejdes primært med her og nu - hvis du gerne særligt vil fordybe dig i fortiden, er dette ikke den rette terapiform for dig.

 

 • Denne tilgang indebærer at lære færdigheder i forhold til at håndtere svære tanker og følelser mere effektivt, så de har mindre indvirkning og indflydelse på dig. Når vi introducerer disse færdigheder, vil jeg bede dig om at øve dig mellem, vi ses. Det er som, hvis du skulle lære at spille guitar eller at køre bil: jo mere du øver, jo bedre bliver du til det.

 

 •ACT indebærer også at blive klar over sine værdier: at finde ud af, hvad der betyder noget for dig, hvad du vil stå for i dette liv, hvilke styrker og kvaliteter du vil udvikle, hvordan du vil behandle dig selv og andre. Og at handle på at løse dine problemer, se dine udfordringer i øjnene og at gøre ting, som gør livet bedre.

 

• Jeg ønsker, at du skal forlade hver session med en handleplan: noget praktisk, som skal bruges til at forbedre dit liv.

 

• Sommetider kan terapi være som en rutsjebane; men jeg vil være der i rutsjebanevognen med dig.

 

• Nogle gange vil jeg bede dig om at prøve nye ting, som vil skubbe dig ud af din comfort zone – som f.eks. at lære nye færdigheder til at håndtere svære tanker og følelser – du er selvfølgelig altid velkommen til at sige nej til hvad som helst, jeg vil foreslå.